سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مواد مورد نیاز مغز - موفقیت

   

تغذیه مغز
 
انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند و بررسی های اخیر نشان داده است یکی از شروط بقای انسان ، عشق و محبت است. برای درک بهتر این مطلب توجه داشته باشید که وقتی عشق را از شما دریغ می کنند چه حال و روزی پیدا می کنید.

احتمالا گرفتار احساس رنجش ، تالم و ناامیدی می شوید و رفتاری انفعالی و پرخاشگرانه را به نمایش می گذارید. اینها همگی نشانه اهمیت این نیاز اولیه انسان ها هستند.

مغز، مرکز احساسات است و اگر مغز در زمینه عشق از خشنودی و رضایت برخوردار باشد، دیگر جنبه های مدیریت برخود، به طرزی منظم در جایگاه خود قرار می گیرند.

ثابت شده است که مغز برای بقای خود به 4 غذای مهم احتیاج دارد:

1-اکسیژن ، 2-غذاهای بیولوژیکی ، 3-اطلاعات و 4-عشق

تصور همه این است که مغز فقط به غذا و اکسیژن نیاز دارد و بیشتر به اطلاعات و عشق توجهی نمی شود، ولی بدون این مواد ضروری ، فعالیت مغز کاهش می یابد و مرگ آن فرا می رسد.

مثلا وقتی کسی را که دوست دارید، شما را متقاعد می کند که نه تنها شما را دوست ندارد، بلکه نسبت به وجود شما و ادامه زندگی تان بی تفاوت است چقدر آشفته می شوید و چه حالی پیدا می کنید پس نتیجه می گیریم مغز انسان به عشق نیاز ضروری دارد.

طبق گفته محققان که می گویند«هرچه می خواهید بخورید، اما روزی چند دقیقه مورد مهر و عشق واقع شوید.» کودکانی که مورد محبت و مهر مادری قرار می گیرند، بیشتر از کودکانی که از این موهبت محرومند، رشد بیشتری می کنند به طوری که با بررسی چند کودک در مهد کودک ها و چند کودک کنار مادر و در خانه ، متوجه این موضوع شده اند.

با رشد و پرورش عشق و محبت میان همسران هم می توان از فروپاشی روابط زناشویی جلوگیری کرد. محبت در حیوانات و گیاهان هم ضروری است.اگر با گیاهان روزی چند دقیقه صحبت کنیم و برای آنها موسیقی بگذاریم ، شاداب تر رشد می کنند.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 12:2 عصر روز دوشنبه 86 آذر 5