سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مسیحا4 - موفقیت

   

                             به نام خدا

مسیحا سی و پنج 35

وقتی به حضور زیبا و آرام بخش خداوند می‌اندیشید، همۀ‌ حواس خود را جمع کنید و به غیر او به چیزی نیندیشید؛ چه در حال نشسته باشید، چه خوابیده و چه در حال راه رفتن و ... . همچون کشاورزی که مزرعه‌ای برنج کاشته، اما هنوز برداشت نکرده است، از این رو حواسش در همه حال متوجه برنج‌هاست. حتی موقعی که با دوستانش است باز هم به فکر کار نیمه تمام خود است و آرامش خاطر ندارد و یا همچون مادری باشید که کودک دلبند خود را در طبقۀ بالا گذاشته و خود مشغول آشپزی در پایین است، اما لحظه‌ای کودکش را از یاد نمی‌برد. هرگز از حضور آرام بخش خداوند جدا نشوید.

مسیحا سی و شش 36

ما مجرد زاده می‌شویم و بدون هیچ چیز از دنیا می‌رویم. جسم ما همچون هتلی است که چند شب در آن ساکن هستیم و عاقبت روزی باید ترکش کنیم.

مسیحا سی و هفت 37

اگر این جسم به ما تعلق داشت، از ما فرمان می‌بُرد. اگر به جسم بگوییم: پیر نشو یا مریض نشو،‌ آیا از ما دستور می‌گیرد؟! خیر،‌حتی توجهی هم نمی‌کند. این« خانه» را چند روزی به ما کرایه داده‌اند.

بگذارید و بگذرید، ببینید و دل مبندید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت.

مسیحا سی و هشت 38

ما با تقلا و جدیت سخت کار می‌کنیم، اما به هیچ چیز نمی‌رسیم. برای سود اجتماع، ملت و نوع بشر تلاش به خرج می‌دهیم، سلامت، ‌دارایی، آسایش و رفاه خود را قربانی می‌کنیم، ولی کار ما هیچ تاثیری ندارد و دنیا به سرعت رو به نابودی می‌رود. دلیل آن این است که کار ما با ارادۀ الهی هماهنگ نیست و به هواهای نفسانی آلوده است؛ انگیزه‌های نفسانی، میل به برتری و انتظار گرفتن پاداش.

 ما نفس خود را رها نساخته‌ایم.

 

مسیحا سی و نه 39

روزی مردی در رودخانه‌ای بدن خود را می‌شست. سوسماری به او حمله کرد و خون از پایش جاری ساخت. مرد به سوی ساحل شنا کرد و وقتی به آنجا رسید،‌گفت: خدایا شکر، شکر. مردی که این واقعه را می‌دید، از رفتار عجیب این شخص متحیر شد. به او گفت: چگونه است که حتی وقتی سوسماری تو را مجروح کرده است، هنوز خدا را شکر می‌کنی؟! برای چه چیز شکر می‌کنی؟! مرد پاسخ داد: خدا را شکر می‌کنم که در دهان سوسمار اسیر شدم،‌نه در دهان گناه.

مسیحا چهل 40

ازچه راهی می بایست به خداوند خدمت کرد؟ از راه قابلیت ها و توانایی ها. فضا و امکانی که در اختیار دارید با توجه به شرایط فعلی تان، مناسب ترین و متناسب ترین طریق برای خدمت به خداوند و سپاسگزاری از اوست. برای حرکت کردن در مسیر الهی لازم نیست کار چندانی بکنید. در ابتدا کافی است فقط جهت زندگی، جهت کارها، فعالیت ها و صرف زمان و نیرویتان را تغییر دهید یعنی تلاش خود را به سوی او سوق دهید. در شرایط ((حال)) هر کاری را که می توانید برای رضایت خداوند بکنید، همان کاری است که می بایست انجام دهید؛ منتها دقت کنید که واقعا چه کار می توانید بکنید .

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 4:52 عصر روز چهارشنبه 84 شهریور 30