سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مسیحا2 - موفقیت

   

 

                     به نام خداوند بخشنده و مهربان

مسیح یازده  11

درانتهای زندگی ما با تعداد مدرک هایی که گرفته ایم ، پولی که بدست آورده ایم یا تعداد امکاناتی که به دست گرفته ایم ، قضاوت نخواهیم شد . ما با ( گرسنه بودم وتو به من غذا دادی ، من عریان بودم وتومرا پوشاندی ، من بی خانه مان بودم وتو مرا به خانه ات راه دادی) قضاوت خواهیم شد . گرسنه نه فقط برای نان ، بلکه گرسنه عشق و محبت ، عریان نه فقط لباس بلکه عریان برای وقار و حرمت انسانی،  بی خانه مان نه برای خواستن خانه ای آجری بلکه بی خانه مان به خاطر مطرود شدن .

مسیحا دوازده  12

به حقیقت بیاندیشید ، با انجام هر فعل نیکی ، مفید بودن را تمرین کنید و از همه مهمتر حضور خداوند را در صحنه زندگیتان به تما شا بنشینید . اگر ذهنتان سرشار از نور الهی کنید دیگر نقطه تاریکی در شما وجود نخواهد داشت .

مسیحا سیزده  13

وضعیت ما مانند کودکی است که نشسته باشد و مادرش را صدا می زند ‍‍، اما مادر فکرنمی کند رفتن پیش کودک ضروری  باشد . برای آرام کردن کودک یک اسباب بازی در اختیارش می گذارد ومادر فقط زمانی به داد فرزندش می رسد که او با هیچ چیز آرام نمی گیرد جز حضور مادر. شما هم اگر می خواهید خداوند را بشناسید ودرآ غوش او به آرامش برسید باید همانند کودکی مصر و با اشتیاق باشید و آنقدر او را بخواهید تا به فریادتان برسد وشما را در آغوش بگیرد .

مسیحا چهارده  14

آشناشدن با ذات الهی کار آسانی نیست، زیرا خداوند می خواهد خاطر جمع شود که آیا شما واقعا مشتاق شناختن او هستید . خداوند با آزمایشهای الهی می خواهد ببیند که آیا مرید او ،  خواهان خود اوست یا چیز دیگری می خواهد . تا زمانی که شما خداوند را متقاعد نکنید که هیچ آرزویی در قلب شما نیست جز وصل به او ، باشما به گونه ای دیگر رفتار خواهد کرد . به راستی چرا خداوند باید خودش را برای شما آشکار کند در حالی که قلب شما مالامال از اشتیاقتان فقط برای دریافت هدایای اوست نه خود او .

مسیحا پانزده  15

اگر قرار باشد امروز خداوند به من بگوید نزد من بیا آیا بدون نگاه کردن به پشت سرم ، همه تعهداتم اعم ازشغل ، محل سکونت ، برنامه ها و مردم را رها کرده و برای اطاعت از حضرت حق به دیدارش خواهم شتافت . اداره کردن امورات دنیا مسئولیت خود اوست . کننده ی کار حضرت حق است نه من و شما .

                             

مسیحا شانزده  16

امروز نمی خواهم در اختیار خدایان و انواع بت ها باشم . نمی خواهم حلقه به گوش پول ومقام و ثروت و  شهرت و قدرت و نفس باشم . می خواهم برای تو باشم ، فقط برای تو . آیا می پذیری ام ؟!

مسیحا هفده  17

الهی من از آن تو هستم. کاری خواهم کردکه در خور پذیرش تو باشد. در سکوت شب با دانه های اشک روان از صمیم قلب خواهم گفت: الهی سخن بگو ، خدمتگزارتو به گوش است. وقتی برای انجام وظیفه ی نامطبوعی خوانده می شوم ، پاسخ می دهم : الهی اینجا هستم. واگذار به من این وظیفه را.

مسیحا هیجده  18

اگرخودراتسلیم خداکنید، خواهید دید زندگی شما چگونه تبدیل به یک آهنگ شیرین خواهد شد. اگر بکوشید هر کاری را با هوشیاری الهی انجام دهید، باسروربه این حقیقت پی می برید که هر روز وظیفه ی خاصی به شما محول می کند.

مسیحا نوزده  19

در شروع روز پس از بیداری به مراقبه بپردازید. اگر این کار را نکنید، کل دنیا شما را طلب خواهد کرد؛ در نتیجه خدا به فراموشی سپرده می شود.

نکند هستی مان خرج دنیا شود وبالاخره تمام شویم .

شبها نیز پیش از خواب دوباره مراقبه کنید. آری عادت بودن با خدا را مقدم هر کاری کنید. هر چه شیرینی بیشتر در آب بماند، آب شیرین تر می شود. هر چه قدر حضور خداوند را طولانی کنید، رشد معنوی شما بیشتر خواهد شد.

مسیحا بیست  20

وقتتان را برای یافتن چیزهای اندک تلف نکنید، طبیعی است که گرفتن هدایای دیگر، آسان تر از هدیه ی وجود خود اوست. بیاییم هرگز به کمتر از وجود باریتعالی راضی نشویم.

مسیحا بیست ویک 21

ازهیچ چیز نترس جز خود ترس. همواره به یاد داشته باش که آزمایشهای الهی هرچه باشد تواز مبارزه با آنها عاجز نیستی. حضرت حق نمی گذارد تو بیشتراز توانت دردی را تحمل کنی.

مسیحا بیست و دو   22

عزیزترین کسان ما به ما اطمینان می دهند که تا ابد ما رادوست خواهند داشت. با این حال وقتی به خواب مرگ فرو می روند، خاطرات زمینی آنها فراموش می شود، حالا قول آنها چه ارزشی دارد؟ چه کسی ما رابدون هیچ کلامی تا ابد دوست می دارد؟ وقتی همه، ما را فراموش کرده اند، چه کسی ما را به یاد می آورد؟ وقتی ما باید دوستان، عزیزان و همه ی دلبستگی هایمان را در این دنیا ترک کنیم، چه کسی همواره با ما خواهد بود؟!

فقط او، او، او

مسیحا بیست وسه  23

قلبا همه چیز را ترک کنید وبدانید که شما در این فیلم کیهانی پیچیده فقط نقشی را ایفا می کنید که دیر یا زود به پایان خواهد رسید. در این صورت دنیا و تمام ظواهر آن را به عنوان یک رؤیا فراموش خواهید کرد. نکند ضرر کنید و همه ی هستی تان را با یک رؤیا عوض کنید!

مسیحا بیست و چهار  24

زندگی موهبت است. زندگی هدیه ی خداوند است. ما زندگی را با تلا شمان بدست نیاورده ایم، حتی استحقاق زندگی را نیز نداشتیم اما آن را دریافت کرده ایم. گرچه شکر زندگی از دست و زبان مان بر نمی آید، اما دریغ از یک کلمه سپاس! ما قدردان زندگی نیستیم. ما می بینیم، اما شکر دیدن بجا نمی آوریم. ما دل داریم وبا آن می توانیم دوست بداریم اما این کار را نمی کنیم. ما به جای قدردانی وسپاس از خداوند مدام گله می کنیم و می نالیم. اگر به نیایش مردم گوش کنی، تعجب می کنی: نیایش آنها ، آکنده از گله و شکایت است. نیایش آنها سپاس آنچه هست نیست، بلکه گله و شکایت برای چیزی است که نیست. آنها مدام بیشتر وبیشتر می خواهند(( این کافی نیست. )) در واقع هیچ وقت کافی نخواهد بود.

گدا می خواهد، دارا می خواهد، پادشاه می خواهد، همه می خواهند وبیشتر هم می خواهند. همه طالب بیشتر وبیشتر هستند. این افزون طلبی به معنای آن است : ((خدایا آنچه را که تاکنون به من داده ای، بس نبوده است، کافی نبوده است، ناقص بوده است. )) این افزون طلبی به معنای آن است که : (( خدایا با من عادل نبوده ای .))  

نیایش حقیقی، نیایشی است از سر سپاس نه از روی نیاز.

آیا تا حال اندیشیده ای که چه بسیار دوستمان دارد و بالهای زندگی مان همیشه خیس باران محبت اوست.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 2:56 عصر روز شنبه 84 مرداد 15