سفارش تبلیغ
صبا ویژن



هندوانه و ازدواج - موفقیت

   

شباهت ازدواج با هندوانه

حتما شما هم مثل من تا به حال این جمله رازیاد شنیده اید:" ازدواج مثل هندوانه سربسته میمونه!!!

نظرشما دراین مورد چیست ؟! آیا تا به حال به این مورد فکرکرده اید؟!.

لابد درجواب می گویید: آدم تا ازدواج نکنه و زیر یک سقف زندگی نکنه معلوم نمیشه که انتخابی درست کرده یا نادرست.(مثل هندوانه خریدن که تا نخری و نبری و نخوری، نمیفهمی که سرت کلاه رفته یا نه.)

حرف شما کاملا" درست است، ولی من میگویم که این ازدواج نیست که مثل هندوانه است ، بلکه خود ما آدمها مثل هندوانه هستیم و ازدواج فقط نیاز به هندوانه است.

 

و اما شباهت ازدواج با خرید هندوانه:

 

همانطور که هیچکس دنبال همسربد نمیگرده ، هیچکس هم دوست نداره هندوانه بد بخره و درست همانطوریکه همسر خوب باید شرایط خوبی هم داشته باشه ، هندوانه خوب هم شرایط خودش رو داره.

شرط اول: خریدهندوانه درفصل آن:

 

مسلما" دروسط زمستان یا اوایل بهارهندوانه خوب گیر کسی نمیاد، و کسی که در این زمان هوس هندوانه بکنه یا باید هندوانه پوسیده بخره یا باید هندوانه نرسیده نوش جان بکنه.درست مثل ازدواج که نه کسی شوهر پیرزن هشتاد ساله میشه و نه کسی به پسر چهارده ساله زن میده.

شرط دوم: شکل و قیافه هندوانه:

 

همانطوریکه شما وقتی برای خرید هندوانه به مغازه می روید، به سراغ هندوانه های کج و کوله و بدقواره و ترک خورده نمی روید و مستقیما" به دنبال یک هندوانه تر و تمیز و خوش خط و خال میگردید ، کسی هم دنبال همسر زشت و بداخلاق وبد لباس و بد هیکل نمیگرده و همه سعی درانتخاب بهترین ها دارند.

شرط سوم: محل کاشت هندوانه:

 

همه می د انند که هندوانه خوب در زمین و آب و هوای مناسب به بار می نشیند و هندوانه ای که در شرایط خوب پرورش نیافته ، مزه خوبی هم نخواهد داشت. همسر خوب هم از این قاعده مستثنی نمی باشد وبه تجربه ثابت شده که  همسر اصل و نسب دار و خانواده داروبا تربیت بهتر از آدم بی کس و کاروبی تربیت است.

شرط چهارم: آزمایشات مختلف:

 

معمولا"خرید هندوانه با یکسری آزمایشات همراه می باشد، مثل ضربه زدن به آن و گوش کردن صدای آن، اگر "تاپ تاپ" کند،یعنی احتمالا"هندوانه خوبی گیرتان آمده و اگرصدای جالبی ندهد خرید آن با یک مقدار ریسک همراه  می شود.

مشابه همین قضیه در انتخاب همسر هم اتفاق می افتد. یعنی اگر طرف مربوطه صاحب مال و منال و اسم و رسمی باشد و به قول معروف وضعش" توپ" باشه ، اوضاع خیلی فرق خواهد داشت تا زمانی که طرف یک کارمند ساده و عادی باشد.

 

واما چرا هندوانه در بسته ؟

 

چون با تمام این حرفها بازهم تو نمی دانی که چی در انتظارتوست!!!

فرض کنید در یک ظهر گرم تابستانی، خسته و گرما زده هوس هندوانه خریدن می کنید(مثل خیلی ازما که تصمیم به ازدواج می گیریم) و به سراغ میوه فروش می روید و با نهایت دقت به شرایط و مسائل بالا تمیز ترین، خوشگل ترین و بهترین هندوانه موجود را انتخاب می کنی.

رنگش رو، وزنش رو، سایزش رو می پسندی.بغلش می کنی و به پهلوهاش می زنی،از صدای تاپ وتوپش خوشت میاد،دیگه به بقیه هندوانه ها نگاه هم نمی کنی چون اونی رو که می خواستی پیدا کردی.

 با اشتیاق پول خرجش می کنی و از میوه فروش تحویلش می گیری ، با احتیاط سوار ماشین می شی و دربین مسیر هم با دقت رانندگی می کنی ،یواش ترمز می کنی ، یواش می پیجی که خدای نکرده اتفاقی برای هندوانه نیفته.

به منزل که رسیدی اول با آب فراوان می شوریش و همه جاش رو دست می مالی تا خوب تمیز و آماده خوردن بشه و بعد  چاقوی تیزت رو می گیری دستت وبا لذت بسیار پاره اش می کنی.از صدای قرچ وقروچش خوشت میاد وآب از لب ولوچه ات آویزان می شه.

اما هنوز هیچ چیز معلوم نیست!هنوز نمیدونی که توش قرمزه یا سفید !

خلاصه بالاخره به وصالش می رسی و بازش می کنی. اگر قرمز بود که خوشحال می شی و اگرسفید بود می خوره تو ذوقت. اما هنوزهم چیزی معلوم نیست،چون نخوردیش ومزه اش رو نچشیدی . ممکنه با تمام قرمزیش اصلا" شیرینی نداشته باشه ویا امکان داره با وجود سفیدبودن از قند هم شیرین ترباشه.

خوب ازدواج هم همینه دیگه ،یعنی با هزارویک تحقیق و پرس و جو و برو و بیا و صحبت و تعریف و تمجید و عشق و حرارت ازدواچ می کنی ، بعد ازیکی دو سال می گویی عجب غلطی کردم.و به بقیه هم نصیحت می کنی : ازدواج نکنی ها .....!!!! و یا برعکس این موضوع ، سالهای سال با هم با خوبی وخوشی زندگی می کنید و از زندگی زناشویی لذت می برید.

حالا چکار بکنیم که اینطوری نشه وحداقل ضرر کمتری متوجه ما بشه ؟؟؟

 

- اصلا" هندوانه نخریم ! (مثل کاری که خیلی ها می کنند و تا ابد مجرد می مانند).

- هندوانه به شرط چاقو بخریم!یعنی اول امتحان کنیم ،اگرخوشمون اومد بخریم ،اگرهم بد بود،یکی دیگه امتحان کنیم.البته درفرهنگ ما ایرانی ها فقط هندوانه اش موجود است وازدواجش هنوز به بازار نیامده.(دو سه نسلی کار داره تا جا بیفته!!!).

- برویم یک هندوانه دیگر بخریم.یعنی دوباره بریم پیش میوه فروش،دوباره ازاول امتحان کنیم ،دوباره پول خرج کنیم و .....! وتازه دوباره باز هم ندانیم که انتخابمون درسته یا نادرست.

 هندوانه رو با نون و پنیربخوریم.یا اگر هندوانه زیاد شیرین نبود،با یک قاشق شکر قضیه رو فیصله بدیم وخودمون رو اذیت نکنیم.  -

 درست مثل ازدواج و زندگی زناشویی که اگربا یک مقدار نرمش طرفین همراه باشه ،دوطرف زندگی راحت تری خواهد داشت .  



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 11:48 صبح روز دوشنبه 86 آذر 26