سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ارتباطات - موفقیت

   

به نام خداوند جان و خرد

این که می بینی ما را باید شارژ کنند و مادامی که پشتوانه نداشته باشیم، می افتیم به خاطر این است که ریشه نداریم وگرنه همچون درختی بودیم که قرآن مثال می زند؛

ریشه هایش ثابت و برگهایش گسترده اند تا آسمان و مدام بار می آورند.

این سنگ است که باید کسی پرتابش کند و تازه تا آنجا بالا می رود که پشت سرش نیرو باشد،همین که فشار تمام شد باز میگردد و افت میکند ولی گیاه بالا رفتن برایش طبیعی است.

این که ما در راه حق احساس سختی میکنیم این است که نروییده ایم و خودمانرا بر فلاح سفارش نکرده ایم، حی علی الفلاح نداشته ایم.

 

در قلب خود بنویسید هر روز بهترین روز زندگی من است آنرا ارزان از کف نخواهم داد.

سال خوبی را برایتان آرزو داریم.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 3:21 عصر روز پنج شنبه 84 اردیبهشت 8

به نام یکتا مهربان دوست داشتنی

کیمیای دوازده:

از خود بپرسید: (آیا واقعا ارزش دارد؟)

ما خیلی اوقات ذهن خود را با مسأله ای مشغول می کنیم که چندان هم مهم نیست و بعد این آزردگی خاطر خیلی سریع ، اعتماد به نفس ما را کم می کند . هر وقت احساس می کنید آزرده خاطر یا ناراحت شده اید ، بپرسید: ( آیا واقعا ارزش دارد؟!)  آیا ارزش دارد که به آن توجه کنیم؟ آیا ارزش دارد خودمان، دوستانمان و نزدیکان را به خاطر آن ناراحت کنیم ؟!

آری! خیلی اوقات ذهن خود را با مسائلی مشغول می کنیم که واقعا چندان هم مهم  نیستند.

 

کیمیای سیزده:

از امروز تصمیم بگیرید که رویاهای خود را تحقق ببخشید.

حتما شنیده اید که مردم می گویند: همیشه دلم می خواست آنجا بروم، فلان کار را انجام دهم یا فلان مکان را ببینم، فلان تجارت را شروع کنم، راستی چرا تا حالا به اینها نرسیده اند؟ وقتی واقعا مایل هستیم کاری را انجام دهیم، می توانیم قدمهای  اولیه را بسوی هدف خود برداریم .

تمرین: ده کاری که دوست دارم در زندگی انجام دهم، عبارتند از:

1-   من می خواهم که ...........................................................................................

2-   من می خواهم که ............................................................................................

3-   من می خواهم که ............................................................................................

4-   من می خواهم که ............................................................................................

5-   من می خواهم که ............................................................................................

6-   من می خواهم که ............................................................................................

7-   من می خواهم که ............................................................................................

8-   من می خواهم که ............................................................................................

9-   من می خواهم که ............................................................................................

10- من می خواهم که ............................................................................................

آیا در راستای این اهداف کاری هم انجام می دهید؟ اگر نه، چرا؟

 فعالیتهای خود را برای تحقق بخشیدن به این اهداف متمرکز کنید. آدمی نباشید که از نرسیدن به خواسته های خود شاکی است و به همین دلیل هم ناامید شده است و عزت نفس پایینی دارد.

بلند همت باشید، خطر کنید، شجاع باشید و اهل عمل !

اعتماد به نفس شما متناسب با خطری که می کنید زیاد می شود.

کیمیا دوستان دارد

سرنوشت خود را بدست بگیرید و زندگی خود را به یک شاهکار تبدیل کنید جوری که هم خودتان لذت ببرید و هم خدایتان

 

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 10:31 صبح روز دوشنبه 84 اردیبهشت 5

کیمیای نه:

اجازه دهید افکارتان تکامل یابند.

یک لحظه به قدرت خلاقیتی که خداوند در طبیعت به امانت قرارداده بیندیشید؛ مثل تبدیل شدن کرم ابریشم به پروانه یا درخت هرس شده ای که دوباره جوانه می زند.

در مورد افکارتان نیز، خود را چنین بپندارید. شما ظرفیت نامحدودی دارید. از یک فکر می توانید فکرهای زیادی تولید کنید. زیرا مغز شما میلیاردها سلول را در ذهن خود جای داده است. همین مغز می تواند میلیاردها فکر و اندیشه ی تازه را به شما نشان دهد.

اندیشه هایی که به ذهنتان می رسد، روی کاغذی یادداشت و از آنها در جهت  رسیدن  به اهدافتان استفاده نمایید.

شما پادشاه دنیای افکار خودتان هستید و به کمک آن می توانید به موفقیتهای نامحدود وکاملی دست یابید.

اگر دوست دارید در زندگی به اوج قله های پیشرفت و موفقیت برسید، به دیگران احترام بگذارید و آنها را از هر نظری بالا ببرید.

با اجرای این شیوه خودتان بالاتر می روید. برای بالا رفتن خود، پاهایتان را روی شانه های دیگران نگذارید و یا چاهی برای دیگران حفر نکنید. در واقع هنگام کندن چاه، خودتان در آنجا قرار دارید.

کیمیای ده:

تواتر روحی و نیروهای مثبت خود را افزایش دهید.

از غیبت، تهمت، قضاوت نسنجیده در مورد افراد یا حوادث، حسادت،کینه، دروغ، جر و بحث کردن با دیگران و خلاصه رنجاندن دیگران به شدت پرهیزکنید. زیرا با انجام دادن این گونه اعمال به دور خودتان تراکمی از نیروهای منفی جمع آوری می کنید و کسی که از این همه نیروهای منفی عذاب می کشد، خودتان هستید و زمانی که به دیگران خوبی وکمک می کنید، تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می آورید و این نیروهای مثبت آرامش و شادی شما می شوند. هنگامی که وضو می گیرید ،آب نیز رسانا است و شما امواج آلفا (امواج آرام بخش) را تولید می کنید. با کشیدن مسح سر، این امواج را به مغز انتقال می دهید و باعث می شوید که ناحیه شلوغ ذهن آرام گیرد. با مسح پا، انتقال امواج آلفا را در اندامهای پایینی سرعت می بخشید.  بیشترین منطقه ای که روی کره ی زمین امواج آلفا دارد کعبه است.  زمانی که شما نماز می خوانید و در جهت خانه ی خدا قرار می گیرید هفت قسمت بدن شما با زمین تماس پیدا کرده و باعث آرامش شما می شود. برای افزایش نیروهای مثبت خود می توانید در یک وان حمام، پر از آب و نمک به مدت دو دقیقه قرار بگیرید.

در بطری های رنگی، آب خوراکی بریزید و به مدت دو ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار دهید؛ سپس آنرا در یخچال بگذارید و در موقع لزوم بنوشید. بدون کفش و جوراب روی چمن راه بروید؛ زیرا طبیعت منبع پر انرژی نیروهای مثبت است.

 

 

کیمیای یازده:

بهترین دوست خود باشید.

بارها این نکته را از مردم شنیده ایم که وقتی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند، به شدت از خود متنفر می شوند. آنها به خاطر رفتارشان، خطاهای گذشته یا ناتوانی در تصمیم گیری از خود انتقاد می کنند. وقتی اعتماد به نفس ما کم می شود، چنین تنفری فقط اوضاع را بدتر می کند. در چنین وضعیتی روش فوق العاده زیر را به کار ببرید تا این افکار از شما دور شوند.

تمرین: بهترین دوست خود باشید.

خیال کنید ازجسم خود بیرون آمده اید وکنار خود ایستاده اید ( زیاد خود را با این فکر مشغول نکنید، فقط قدرت تخیل خود را به کار گیرید.) حالا به خود نگاه کنید. چه جمله ای می توانید بگویید که این فرد را تسکین دهد؟ چطور می توانید این آدم را تشویق کنید که بیشتر به خود مطمئن باشد؟ به بهترین دوست خود چه می گویید؟ شاید بد نباشد که او را در آغوش بگیرید و به او بگویید که بسیار موفق است و شما به هم خوبی های او واقفید.

باخود به گونه ای حرف بزنیدکه با بهترین دوست خود حرف می زنید.

کیمیا دوستتان دارد

 

 

 

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 3:59 عصر روز چهارشنبه 84 فروردین 31

کیمیای شش:

قضاوت خود را به تاخیر بیاندازید.

در این جهان هیچ حادثه ای بر حسب تصادف نیست بلکه درهمه ی وقایعی که روی می دهند، لطف و رحمت الهی نهفته است. تمام حوادث برای ما پیام هایی دارند که سبب تکامل روحمان می شوند. مثلا شما می توانید پیام آن حادثه ی به ظاهر بد را بعد از گذشت مدت زمانی بفهمید و یا حتی ممکن است تا زمانی که در این دنیا زنده هستید، متوجه نشوید.

زیرا بسیاری از این وقایع فراسوی ادراک ما و جزء اسرار الهی هستند و تلاش برای فهم حکمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است.

همچنین در ذهن الهی از دست دادنی ای وجود ندارد و اگر به ظاهر چیزی از دست می دهیم، معادل آن شیء و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد و تمام این موجودات، اشیاء و ... به عنوان وسیله ای برای تکامل و زیبایی روح ما هستند.

بیایید کاملا بپذیریم که در هر موقعیت نامطلوب، نیکی پنهانی برای همه وجود دارد.

ساقی هر چه ریزد از لطف اوست.

 

کیمیای هفت:

دید جدیدی پیدا کنید.

پرهای دم طاووس رنگارنگ هستند و هنگامی که از زاویه ای خاص به آن نگاه   کنید، درخشش و زیبایی بی نظیری دارند. خیلی از مسائل در زندگی، هنگامی ارزش خود را نشان می دهند که از زاویه ی درست دیده شوند؛ ولی نگرش های متشابه وکلیشه ای دیدن این زیباییها را مشکل می سازد.

اگر به هر مسأله ای از زاویه ای درست نگاه کنید، در آن چیزهای باشکوه و زیبایی خواهید دید. سعی کنید همه چیز و همه کس را با چشم های تازه ای ببینید که از طریق عادت، تیره و تار نشده اند.  با این روش شما می توانید ثروت های نامحدودی را کشف کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر از زاویه ی درست به تمام چیزها و اشخاص نگاه کنید، هر شخص یا هر شئ  از طرف خالقتان برای شما ارمغان و پیام زیبایی به همراه خواهد داشت.

 

کیمیای هشت:

حس ها را از همدیگر جدا کنید.

اغلب، ما به این مسأله توجه چندانی نداریم که حواس پنجگانه ی خود را از یکدیگر تفکیک و آنها را بصورت مجزا از یکدیگر حس کنیم. ذهنتان را برای بالا بردن آگاهیهای حسی پرورش دهید. امروز را بر بینایی تمرکز کنید، فردا به مزه، روز بعد بر بویایی و... مثلا: زمانی که در حال دوش گرفتن در حمام هستید، قطرات آب را روی بدن خود احساس کنید و به آنها از صمیم قلب خوش آمد بگویید و از اینکه باعث تمیزی و آرامش شما می شود، لذت ببرید. موقعی که در حال غذا خوردن هستید فقط بر طعم و مزه غذا تمرکز کنید. وقتی در حال ریختن چای در استکان هستید، به صدای ریزش آن گوش دهید. به این ترتیب، شروع به جدا کردن تجربیات حسی تان از یکدیگر کنید و از بابت هر کدام سپاس گزاری نمایید.

کیمیا دوستان دارد

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 10:52 صبح روز سه شنبه 84 فروردین 30

کیمیای سه:

نفس عمیق بکشید.

فیلسوفان هندی، معتقد به وجود باوری به نام "پرانا" هستند. پرانا، همان نیروی حیاتی است که ما با تنفس وارد بدنمان می کنیم. هنگامی که به آرامش نیاز دارید سعی کنید نفس تان را مهار کنید؛ بر دم و بازدم خود تمرکز کنید و تا آنجا که ممکن است آنرا طولانی و آهسته کنید. همچنان که تنش را از درون خود خارج می کنید، احساس آرامش نیز می نمایید. با تنفس عمیق، شما به لایه های عمیق تر مغز و منشا فکر می رسید؛ آنجا که خلاقیت، افکار نو، تصمیم های تازه و حتی الهام وشهود شماست.

تنفس عمیق یعنی ارتباط با منشا فکر و شعور خلاق.

با تنفس عمیق، هم فکرتان بهتر و عمیق تر می شود و هم شادی و آرامش شما افزایش می یابد.

چرا که شما با این عمل خود اکسیژن بیشتری را به اندام های بدن خود می رسانید.

 

کیمیای چهار:      

باعث بوجود آمدن وقایع شوید.

طبق ضرب المثل قدیمی، اگر پروانه ای در ری، بال هایش را تکان دهد، در قونیه طوفان رخ می دهد.

همه چیز دارای انرژی است و ما نباید هرگز احساس پوچی و بی معنا بودن کنیم. هرگونه آزاد شدن انرژی از ما، تصادم های نامحدودی در دنیای اطرافمان دارد. ما باید هر لحظه از اهمیت انرژی ای که به دنیای اطرافمان می فرستیم، آگاه باشیم.

باور کنید به این واقعیت یقین پیدا کرده ام که اگر خدا هم از سر گناهان(فکری، گفتاری، رفتاری) بگذرد، باز هم تا ابد، بر روی تک تک سلولهای ما حک خواهد شد و تاثیر خواهند گذاشت.

پس مراقب، فکرمان، گفتارمان، رفتارمان باشیم.

کیمیای پنج:

از نعمت ها قدردانی کنید.

نعمت ها را شکر و سپاس گویید تا خداوند آنها را برای شما زیاد کند.

شکر گزاری به ما احساس بودن و داشتن می دهد؛ و این احساس، خود به آرامش ما منجر می شود. چون ما به خاطر آنچه داریم، شکر می کنیم .

دوستان عزیز نعمتهای زیادی از قبیل سلامتی، صداقت، آرامش درونی و..... به ما عطا شده است.  با شکر، آنها را استمرار بخشیم.

شما با سپاسگزاری می توانید روحتان را پاک و تواتر آن را افزایش دهید.

این مسئله باعث باز شدن درهای بیشماری از سطوح برتر جهان هستی به روی شما می شود.

کیمیا دوستتان دارد

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 12:4 عصر روز دوشنبه 84 فروردین 29

به نام یکتا مهربان دوست داشتنی

 

کیمیای یک:

مهربان و صمیمی باشید.

عشق یعنی عاشق گشتن به هدایت دشمن خویش، تا چنان تعالی یابد که دوستی را بر دشمنی برگزیند.

شیطان ناپاک، شیفته بدبختی دیگران است و انسان پاک عاشق خوشبختی دیگران

نیروی درونی اغلب از مهربانی و گذشت دیگران درباره ی ما ایجاد نمی شود بلکه ازخوبی های ما به دیگران بوجود می آید هرکدام از ما دارای نیرویی هستیم که می توانیم با اعمال ساده ای دنیا را غنی سازیم مانند مهربانی بدون قید و شرط به پدر و مادرمان، دوستان، همسر، فرزندان و حتی به یک شخص غریبه. آری از هرفرصتی که بدست می آوریم، استفاده کنید تا چیزی را بستانید. وقتی دنبال خوبی در دیگران باشید، بهترین را در خودتان خواهید یافت. موردی را به کسی تبریک بگویید، به مناسبتی یا حتی بدون سبب هدیه بدهید. نفرت دیگران را با عشق پاسخ بگویید. عشقی که بروز می دهید به شما باز می گردد وارمغان آن آزادی و رهایی است. عشق خود را نثار کسانی کنید که  با شما در تعارض و تخاصمند. عشق ورزیدن به کسانیکه شیرین و نازنین و دوست داشتنی اند، کار آسانی است.       

برای اینکه عمق عشق را در قلب خود بیازمایید، ببینید چقدر آنانی را که تحمل رفتارشان برایتان دشوار است، دوست دارید.

دل خود را با مهربانی آذین کنید.

این اعمال سبب تقویت و رشد روح ما می شوند برکات خداوند را خواهند آورد.

 

 

 

کیمیای دو:

بخندید تا شاداب باشید.

خداوند برای غلبه بر دشواری های زندگی سه روش در اختیار انسان قرار داده است که عبارت اند:

خنده، امید و خواب

خنده یکی از مهم ترین ورزش های یوگا در جهان است. شاید بتوان گفت خنده فقط مخصوص آدمی است و در هیچ جاندار خنده باعث بروز اندیشه های نو و خلاق، افزایش طول عمر و پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی می شود.

یک خنده ی خوب و عالی تغییرات شگرفی در کبد ایجاد می کند و فورا باعث می شود، احساس بهتری برای هر کار داشته باشیم.

خنده، موسیقی روح است.

منتظر نباشید که دیگران شما را بخندانند بلکه خودتان قایقی از خنده را در دریای شادی بفرستید تا این قایق دوباره به سمتبخندانند بلکه خودتان قایقی از خندهرا یکند شود ص ادمی است ودر هیچ جان دار  خودتان برگردد.

سعی کنید دیگران را شاد کنید و از شادی دیگران لذت ببرید. کتابهای فکاهی بخوانید با افراد بذله گو دیدار کنید. فیلم های کمدی ببینید، لطیفه های جذاب و عالی بشنوید. به افراد، مکان ها و وقایع مشابهی که شما را به خنده می اندازد فکر کنید. صبح ها قبل از برخاستن از خواب به مدت 5 دقیقه زیر پتو بخندید و آثار آن را بر روحیه ی خود در طول روز ببینید.

 

 

 

 

 

 

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 10:15 صبح روز شنبه 84 فروردین 27

به نام خداوند بخشنده مهربان


با سلام و معذرت خواهی ازدوستان عزیزم ازاینکه وقفه ای درارائه مطالب پیش آمد


ان شاءالله از امروز پیامها بطور مستمر ارائه خواهد شد


  قبل از عید آقای خیراللهی جزوه ای 13 روزه برای دوستان تهیه کرد که آن را بین دوستان پخش کردیم ولی موفق به انتقال آنها بر روی وبلاگ نشدیم


با امید خدا از امروز در چند نوبت این مطالب را ارائه می دهیم

-------------------------------------------------------------

تا زمانی که می توانید سخن بگویید، بگذارید کلامتان مهر آمیز باشد.

 

تا زمانی که ذهنتان کار می کند، اندیشه های پاک و مقدس داشته باشید.

پیش از آنکه دستهایتان از حرکت باز بماند، هر اندازه که می توانید ببخشید.

 

کسی که عشق رفتن دارد، زمین خوردن مانعش نمی شود. بلکه تجربه می آموزد، تجربه ای برای درست رفتن.

کسانی می توانند گرداننده باشند که در گردونه نباشند و کسانی میتوانند از دنیا بهره بگیرند و بر دنیا حاکم باشند که از دنیا بزرگتر شده باشند و از آن بیرون آمده باشند.

و بالاخره

 دعا کنید چنانکه همه چیز به خدا بستگی دارد و کار کنید چنانکه همه چیز به انسان بستگی دارد.

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 11:14 صبح روز سه شنبه 84 فروردین 23

به نام یکتا مهربان دوست داشتنی

صبا هشت: بالاخره یه روزی .......؟!

هر روز صبح زمانی که با صدای زنگ ساعت از خواب برمی‌خیزیم، با فرصتی کاملا جدید روبرو هستیم که با چند ساعتی که به ما ارزانی شده است چه بکنیم؛

هر روز زندگی ما آغازی است برای بقیه‌ی زندگیمان

 ممکن است ده، پانزده، بیست یا سی سال دیگر پیش‌روی من باشد. من از این سالها چگونه استفاده خواهم کرد؟ ممکن است بسیار لذت بخش باشد که با تصور کارهایی که در زندگی دوباره انجام خواهم داد، خیالپردازی کنیم، اما هم من و هم شما می‌دانیم که ما این فرصت دوباره را نخواهیم داشت. دراین صورت موضوع چیز دیگری خواهد شد:

من با باقیمانده‌ی زندگی خود چه کار خواهم‌کرد؟

آیا کما کان خود را فریب خواهم ‌داد و خواهم گفت: یک روز بالاخره من کارهایی راکه  

دلم می‌خواهد انجام خواهم داد؟!

راستش هم من می‌دانم و هم شما که در عالم واقع آن روز نخواهد آمد

مگر اینکه تصمیم بگیریم که آن روز امروز است.

اگر قرار بود امروز را به صورت مکرر زندگی کنید، چگونه می‌زیستید؟

آیا ازعملکرد خود در « امروزی» که گذشت راضی بودید یا اینکه دوست داشتید این زمان به عقب برگردد؟

اگر فرصت دوباره‌ای در روی زمین به شما داده می‌شد، چه می‌کردید؟!

تمام آنچه که می‌توانید باشید.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 3:32 عصر روز چهارشنبه 83 اسفند 12

به نام یکتا مهربان دوست داشتنی

صبا هفت : مساله حل کنید !

خواهش می‌کنم از امروز دیگر مشکل را به کار نبرید بلکه از این به بعد از واژه‌ی زیبای مساله استفاده کنید‍‍‍‍‍، چرا که از کودکی در ضمیر درونی من و شما حک شده که بالاخره مساله حل شدنی است.

آیا مساله‌ای دارید؟ بسیار خوب عالی است. می‌پرسید چرا؟ زیرا پیروزی‌های مکرر بر مسائل در حکم نردبان موفقیت و ترقی هستند. با حل هرمساله بر علم وتجربه‌ی شما افزوده می‌شود. هر بار که با تفکری مثبت به جنگ مساله‌ای می‌روید و بر آن غلبه می‌کنید شما به انسانی بهتر‍، بزرگتر و موفقتر تبدیل می‌شوید.

لحظه‌ای مکث کنید و به این موضوع بیاندیشید؛ آیا در زندگی خود و دیگران موردی را سراغ دارید که بدون رویارویی با مساله ای پیروزی واقعی بدست آمده باشد.

آری همه مساله دارند و در حال امتحان دادن هستند و با هر پیروزی

 مساله‌ای دیگر در راه است.

حال سوالی پیش می آید که چگونه مسائل را با اقتدار حل کنیم؟

سوال بالا را اینگونه پاسخ می‌دهیم که هرگاه با مساله‌ای روبرو هستید که به راه حلی نیاز دارد؛ بدون توجه به پیچیدگی‌های موجود:

1- از خداوند راهنمایی بخواهید و به او متوسل شوید.

2- برای حل مساله زمانی را به اندیشیدن اختصاص دهید.

توجه داشته باشید که اشخاص با تفکر مثبت در ازای هر مساله وهر گرفتاری به همان اندازه یا بیشتر امتیاز مثبت دارند.

3- مساله را تعریف وتحلیل کنید.

4- در مقام تقویت روحیه خود بگویید که «خدایا شکر، سپاسگزارم، عالیه، این مساله را نیز مانند بقیه مسائل زندگیم حل با اقتدار حل می کنم. خداوندا قدرت و راه حل این مساله را نیز مانند مسائل گذشته عطا کن.»

5- از خود سؤالات مشخص بکنید و از جمله‌ی آنها می‌شود به پرسشهای زیر اشاره کرد:

الف- چه امتیازی دارد؟

ب- چگونه می‌توانم امتیاز منفی را به امتیاز مثبت مبدل سازم.

هر مساله‌ای را فرصتی مناسب تلقی کنید و با حل آن بالا بیایید.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 10:52 صبح روز سه شنبه 83 اسفند 11

به نام یکتا مهربان دوست داشتنی

صبا شش: داشته‌ها

از ذهن خود مراقبت کنید: ذهن شما دارایی چند بیلیاردی است.

فرض کنید در کیف پولتان یک چک چند میلیونی دارید، آیا از آن محافظت می‌کنید؟ بله حتما این کار را می‌کنید. شما نسبت به داراییهایتان احساس وظیفه می‌کنید؛ آنها را بیمه می‌کنید و یا هر اقدام دیگری را که لازم می‌دانید انجام می‌دهید. آری شاید برای بدست آوردن آن داراییها سختیهای زیادی را متحمل شده‌اید.

اما می‌دانیم که مغز ما ارزشی به مراتب بیش از آن همه دارایی‌ها دارد. مغز ما منبع انحصاری تمامی اطلاعاتی است که به لحاظ مادی و معنوی در طول مدت عمر خود انجام خواهیم داد.

میزان خوشبختی، امنیت، کمک به دیگران، رویاها، اینها و بسیاری از چیزهای دیگر مستقیما از مغز ما ناشی می‌شوند.

آیا از مغز خود به اندازه‌ای که از اموالمان مراقبت می‌کنیم، حراست می‌کنیم؟

جواب منفی است. ما اجازه می‌دهیم که انواع اطلاعات به درد نخور به فرایند فکری ما نفوذ کنند.

آری براحتی اجازه می‌دهیم افکار منفی، شایعات، غیبت، تهمت، دروغها و ... به کامپیوتر مغز ما نفوذ کنند و چه بخواهیم و چه نخواهیم از آنها متاثر خواهیم شد.

آلودگی ذهنی ما از دو منبع ایجاد می‌شود:

1- اشخاصی که به طور روزانه با آنها سر و کار داریم.

2- وسایل ارتباط جمعی

تمرین:

خبرهای خوش بدهید و سود ببرید.

به نیمه‌ی پر لیوان بیاندیشید و ذهنتان را پر از زیبایی کنید.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 5:35 عصر روز دوشنبه 83 اسفند 3

<      1   2   3   4   5   >>   >