سفارش تبلیغ
صبا ویژن



ارتباطات - موفقیت

   

زندگی متعالی

همه آن چیزی که هستیم و آنچه هست ، خداوند در اختیارمان قرار داده و امانتها و نعمتهای خداوند است . باید همه اینها را ، حتی کوچکترین و جزیی ترین چیزی که خداوند به ما داده، به خودش، به خالق هستی بخشمان بازگردانیم ، این بازگشت به خداوند است.

باید همه هستی مان ، همه زندگی و اجزای وجودمان را به سوی او همسو و یکجهت کنیم. همه چیز را به خداوند آمیخته کنیم؛ به((عشق و توجه به او )).

همه زندگی و همه وجودمان باید از عشق و حضور الهی پر شود . همه فضاها و همه امکانات زندگیمان می بایست ((دراختیار او )) قرار گیرد . این پیوند اراده انسانی به اراده الهی است. باید فرهنگمان ، اقتصادمان ، سیاستمان، مذهبمان، آموزشمان، رفتارمان، خواسته هایمان، روابط مان ، قلب و ذهنمان ، چشم و گوشمان ، دست وپایمان ، جزء جزء وجودمان وسلول هایمان از حضور الهی و عشق به او پر شود. اینست راه زندگی متعالی ، حرکت متعالی و سرانجام رستگاری و خوشبختی .

به شما تبریک می گوییم که برنامه را  با موفقیت به پایان بردید .

مسیحا دوستتان دارد

http://success.parsiblog .com,  toobaa.parsiblog.com



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 5:13 عصر روز سه شنبه 84 مهر 5

                             به نام خدا

مسیحا سی و پنج 35

وقتی به حضور زیبا و آرام بخش خداوند می‌اندیشید، همۀ‌ حواس خود را جمع کنید و به غیر او به چیزی نیندیشید؛ چه در حال نشسته باشید، چه خوابیده و چه در حال راه رفتن و ... . همچون کشاورزی که مزرعه‌ای برنج کاشته، اما هنوز برداشت نکرده است، از این رو حواسش در همه حال متوجه برنج‌هاست. حتی موقعی که با دوستانش است باز هم به فکر کار نیمه تمام خود است و آرامش خاطر ندارد و یا همچون مادری باشید که کودک دلبند خود را در طبقۀ بالا گذاشته و خود مشغول آشپزی در پایین است، اما لحظه‌ای کودکش را از یاد نمی‌برد. هرگز از حضور آرام بخش خداوند جدا نشوید.

مسیحا سی و شش 36

ما مجرد زاده می‌شویم و بدون هیچ چیز از دنیا می‌رویم. جسم ما همچون هتلی است که چند شب در آن ساکن هستیم و عاقبت روزی باید ترکش کنیم.

مسیحا سی و هفت 37

اگر این جسم به ما تعلق داشت، از ما فرمان می‌بُرد. اگر به جسم بگوییم: پیر نشو یا مریض نشو،‌ آیا از ما دستور می‌گیرد؟! خیر،‌حتی توجهی هم نمی‌کند. این« خانه» را چند روزی به ما کرایه داده‌اند.

بگذارید و بگذرید، ببینید و دل مبندید که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت.

مسیحا سی و هشت 38

ما با تقلا و جدیت سخت کار می‌کنیم، اما به هیچ چیز نمی‌رسیم. برای سود اجتماع، ملت و نوع بشر تلاش به خرج می‌دهیم، سلامت، ‌دارایی، آسایش و رفاه خود را قربانی می‌کنیم، ولی کار ما هیچ تاثیری ندارد و دنیا به سرعت رو به نابودی می‌رود. دلیل آن این است که کار ما با ارادۀ الهی هماهنگ نیست و به هواهای نفسانی آلوده است؛ انگیزه‌های نفسانی، میل به برتری و انتظار گرفتن پاداش.

 ما نفس خود را رها نساخته‌ایم.

 

مسیحا سی و نه 39

روزی مردی در رودخانه‌ای بدن خود را می‌شست. سوسماری به او حمله کرد و خون از پایش جاری ساخت. مرد به سوی ساحل شنا کرد و وقتی به آنجا رسید،‌گفت: خدایا شکر، شکر. مردی که این واقعه را می‌دید، از رفتار عجیب این شخص متحیر شد. به او گفت: چگونه است که حتی وقتی سوسماری تو را مجروح کرده است، هنوز خدا را شکر می‌کنی؟! برای چه چیز شکر می‌کنی؟! مرد پاسخ داد: خدا را شکر می‌کنم که در دهان سوسمار اسیر شدم،‌نه در دهان گناه.

مسیحا چهل 40

ازچه راهی می بایست به خداوند خدمت کرد؟ از راه قابلیت ها و توانایی ها. فضا و امکانی که در اختیار دارید با توجه به شرایط فعلی تان، مناسب ترین و متناسب ترین طریق برای خدمت به خداوند و سپاسگزاری از اوست. برای حرکت کردن در مسیر الهی لازم نیست کار چندانی بکنید. در ابتدا کافی است فقط جهت زندگی، جهت کارها، فعالیت ها و صرف زمان و نیرویتان را تغییر دهید یعنی تلاش خود را به سوی او سوق دهید. در شرایط ((حال)) هر کاری را که می توانید برای رضایت خداوند بکنید، همان کاری است که می بایست انجام دهید؛ منتها دقت کنید که واقعا چه کار می توانید بکنید .

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 4:52 عصر روز چهارشنبه 84 شهریور 30

مسیحا بیست وپنج  25

باید درژرفای وجودت احساس کنی که : زندگی موهبت است؛ زندگی پر بهاست؛ لحظه ها قیمتی اند و نباید تلف شوند. زندگی فرصتی تکرار ناپذیر برای رویش و بالندگی است. نباید به جمع کردن صدفها در ساحل زندگی قناعت کرد. کاری مهم هست که باید انجام شود. باید به درون خویش نظری انداخت. دل مشغولی نسبت به ظواهر امور، ممکن است انسان را از حقیقت خویش دور کند. بیشتر مردم در گرداب روزمرگی ها ولذات تن غرق شده اند. آنها حتی نمی دانند که وجود دارند. آنها معمولا فرصت یکباره ی زندگی را ضایع می کنند. از خداوند مدد بگیرید تا از خاسرین نباشید.

 

 

مسیحا بیست و شش 26

خداوند بی منتهاست، بی حصار است، وسیع و واسع است، او دریاست وما قطره. ما باید هنر محو قطره در دریا را یاد بگیریم. محو شدن در دریا، شجاعت می خواهد. قطره تا محو نشود، دریا نمی شود. دانه تا نمیرد، درخت متولد نمی گردد. کرم ابریشم تا محو نشود، پروانه متولد نمی شود.

آری قطره دریاست اگر با دریاست                        وگرنه قطره، قطره و دریا دریاست

 

مسیحا بیست و هفت 27

می توان عمل به قرآن و حدیث را به شیشه ای از دارو که پزشک برای بیمار تجویز می کند، تشبیه کنیم. بر روی شیشه، دستورات استفاده از دارو نوشته شده اما اگر بیمار صدها بار به خواندن آن اکتفا کند، خواهد مرد. دارو به حال او تاثیری نخواهد داشت وحتما با حالی زار با خود خواهد گفت که یا طبیب حاذق نبوده ویا دارو اثر خود را از دست داده است. غافل از اینکه بیمار، توصیه طبیب را به کار نبسته است وتنها به خواندن دستورات نوشته شده روی شیشه اکتفا کرده است. حال آنکه اگر او توصیه ی پزشک را به کار می برد وطبق تجویز او دارو مصرف می کرد، بهبود می یافت.

 

مسیحا بیست وهشت 28

عده ای به پنج حس خود خیلی  وابسته اند؛ همچون ماهی که به قلاب گیر کرده باشد. وقتی مردماهیگیر از راه برسد، هرقدر هم تقلا کنند، نمی توانند خود را رها سازند. برخی پا را فراتر گذاشته و بیشتر به قورباغه می مانند که قلاب را بلعیده و قلاب تا روده هایشان رفته.

ماهی قلاب را در دهان نگه می دارد اما قورباغه آن را می بلعد.

 

مسیحا بیست ونه  29

مردی قدم زنان در جاده ای می رود. تشنه وخسته از سفر، آرزوی نوشیدن جرعه ای آب دارد و در گوشه ای از جاده توقف ودرخواست آب می کند. صاحب اب به او می گوید : ((شما می توانید از این آب بنوشید. طعم و رنگ و مزه آن خوب است. اما اگر یک جرعه از آب بنوشی تا سرحد مرگ بیمار خواهی شد. )) مرد تشنه گوش نمی دهد وهمچون بیماری که از عمل جراحی فارغ شده در نوشیدن آب اصرار دارد. 

پس جرعه ای از آن را می نوشد و بعد جرعه ای دیگر. آنگاه به شدت مسموم می شود وعاقبت می میرد. او به اخطار صاحب آب توجه نکرد زیرا خواهش نفسانی بر او غلبه کرده بود. شخصی هم که در لذات حسی گرفتار شده این چنین است.

مسیحا سی30

پیروی از حس یک دام است؛ با دیدن یا شنیدن یا چشیدن چیزی، از آن خوشمان بیاید. اگرحیوانی در دام گرفتار آید؛ دچار رنج و عذاب می شود و باید به انتظار بنشیند تا صیاد پوست از تنش جدا کند. تاکنون برای پرنده ای دام گذاشته اید؟! به محض آنکه پرنده به دام نزدیک می شود فنر عمل می کند واو را گرفتار می سازد. پرنده خود را به دیوار قفس می کوبد، اما رهایی محال است. او باید منتظر بماند تا صیاد از راه برسد و...

دام حواس پنجگانه نیز همین گونه است. آنها ما را در خود می گیرند و حبس می کنند.

 

مسیحا سی و یک 31 

شما می توانید از طریق بخشش، خودخواهی را در خود نابود کنید. اگر خودخواه باشید، رضایت خاطر نخواهید داشت. اما انسانها بدون آنکه از این موضوع آگاه باشند همه چیز را برای خود می خواهند. مثلا اگر در حال گرسنگی دو عدد سیب داشته باشید و آنگاه دوستی از راه برسد چه می کنید؟ در دادن سیب شک نمی کنید اما اینکه سیب بزرگتر را به او بدهید شما را مردد می کند، زیرا آن را برای خود می خواهید. این نوعی از خودخواهی است که اغلب به آن توجه نمی شود. تاکنون به آن دقت کرده اید؟

دربخشش واقعا مجبورید خلاف میلتان عمل کنید. حتی در صورتی که نیرویی شما را به بخشیدن سبب کوچکتر وادار کند، باید با آن مبارزه کنید و سیب بزرگتر را ببخشید. البته بعد از چنین بخششی رضایت خاطر می‌کنید.

آموزش دادن ذهن به مبارزه با نفس، نیاز به انضباط درونی دارد. باید بیاموزید چگونه ببخشید و خودخواهی خود را گرسنه بگذارید، این به معنای واقعی عمل کردن بر خلاف نفس است.

 

مسیحا  سی و دو 32

وابستگی‌ها، عقاید و آرزوهای ما همچون مویی باریک در جلوی چشمان هستند که کوهی را از دید ما مخفی می‌کنند، زیرا ما را از دیدن واضحترین و ساده‌ترین چیزها باز می‌دارند. آنقدر درگیر خود، خواسته‌ها و عقاید خود هستیم که نمی توانیم ماهیت حقیقی اشیا را ببینیم و این موقعی است که مویی باریک، ما را از دیدن کوهی عظیم باز می‌دارد. اگر تنها به یک خواستۀ پیش پا افتاده وابسته باشیم، آنگاه از دیدن حقیقت آشکار باز می‌مانیم.

 

 

مسیحا سی و سه 33

ما تنها میهمانان جسم خود هستیم، درست مانند اتاقی که در آن هستیم. آیا واقعا اتاق به ما تعلق دارد؟ ما مستاجرین موقت هستیم، اما از این حقیقت غافلیم؛ مستاجرین این دنیا، مستاجر جسم خود. ولی در بعضی مواقع به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که مالک دنیا هستیم و در برخی مواقع حتی چنان برخورد می‌کنیم که این جسم، خود ما می‌باشد.

مسیحا سی و چهار 34

اگر مشتی گل بردارید و آن را بفشارید، آب از میان انگشتانتان جاری می‌شود. مردمی که رنج می‌برند نیز این گونه‌اند. وقتی رنج آنان را تحت فشار قرار می‌دهد، راهی به بیرون باز می‌کنند.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 6:31 عصر روز پنج شنبه 84 شهریور 24

 

                     به نام خداوند بخشنده و مهربان

مسیح یازده  11

درانتهای زندگی ما با تعداد مدرک هایی که گرفته ایم ، پولی که بدست آورده ایم یا تعداد امکاناتی که به دست گرفته ایم ، قضاوت نخواهیم شد . ما با ( گرسنه بودم وتو به من غذا دادی ، من عریان بودم وتومرا پوشاندی ، من بی خانه مان بودم وتو مرا به خانه ات راه دادی) قضاوت خواهیم شد . گرسنه نه فقط برای نان ، بلکه گرسنه عشق و محبت ، عریان نه فقط لباس بلکه عریان برای وقار و حرمت انسانی،  بی خانه مان نه برای خواستن خانه ای آجری بلکه بی خانه مان به خاطر مطرود شدن .

مسیحا دوازده  12

به حقیقت بیاندیشید ، با انجام هر فعل نیکی ، مفید بودن را تمرین کنید و از همه مهمتر حضور خداوند را در صحنه زندگیتان به تما شا بنشینید . اگر ذهنتان سرشار از نور الهی کنید دیگر نقطه تاریکی در شما وجود نخواهد داشت .

مسیحا سیزده  13

وضعیت ما مانند کودکی است که نشسته باشد و مادرش را صدا می زند ‍‍، اما مادر فکرنمی کند رفتن پیش کودک ضروری  باشد . برای آرام کردن کودک یک اسباب بازی در اختیارش می گذارد ومادر فقط زمانی به داد فرزندش می رسد که او با هیچ چیز آرام نمی گیرد جز حضور مادر. شما هم اگر می خواهید خداوند را بشناسید ودرآ غوش او به آرامش برسید باید همانند کودکی مصر و با اشتیاق باشید و آنقدر او را بخواهید تا به فریادتان برسد وشما را در آغوش بگیرد .

مسیحا چهارده  14

آشناشدن با ذات الهی کار آسانی نیست، زیرا خداوند می خواهد خاطر جمع شود که آیا شما واقعا مشتاق شناختن او هستید . خداوند با آزمایشهای الهی می خواهد ببیند که آیا مرید او ،  خواهان خود اوست یا چیز دیگری می خواهد . تا زمانی که شما خداوند را متقاعد نکنید که هیچ آرزویی در قلب شما نیست جز وصل به او ، باشما به گونه ای دیگر رفتار خواهد کرد . به راستی چرا خداوند باید خودش را برای شما آشکار کند در حالی که قلب شما مالامال از اشتیاقتان فقط برای دریافت هدایای اوست نه خود او .

مسیحا پانزده  15

اگر قرار باشد امروز خداوند به من بگوید نزد من بیا آیا بدون نگاه کردن به پشت سرم ، همه تعهداتم اعم ازشغل ، محل سکونت ، برنامه ها و مردم را رها کرده و برای اطاعت از حضرت حق به دیدارش خواهم شتافت . اداره کردن امورات دنیا مسئولیت خود اوست . کننده ی کار حضرت حق است نه من و شما .

                             

مسیحا شانزده  16

امروز نمی خواهم در اختیار خدایان و انواع بت ها باشم . نمی خواهم حلقه به گوش پول ومقام و ثروت و  شهرت و قدرت و نفس باشم . می خواهم برای تو باشم ، فقط برای تو . آیا می پذیری ام ؟!

مسیحا هفده  17

الهی من از آن تو هستم. کاری خواهم کردکه در خور پذیرش تو باشد. در سکوت شب با دانه های اشک روان از صمیم قلب خواهم گفت: الهی سخن بگو ، خدمتگزارتو به گوش است. وقتی برای انجام وظیفه ی نامطبوعی خوانده می شوم ، پاسخ می دهم : الهی اینجا هستم. واگذار به من این وظیفه را.

مسیحا هیجده  18

اگرخودراتسلیم خداکنید، خواهید دید زندگی شما چگونه تبدیل به یک آهنگ شیرین خواهد شد. اگر بکوشید هر کاری را با هوشیاری الهی انجام دهید، باسروربه این حقیقت پی می برید که هر روز وظیفه ی خاصی به شما محول می کند.

مسیحا نوزده  19

در شروع روز پس از بیداری به مراقبه بپردازید. اگر این کار را نکنید، کل دنیا شما را طلب خواهد کرد؛ در نتیجه خدا به فراموشی سپرده می شود.

نکند هستی مان خرج دنیا شود وبالاخره تمام شویم .

شبها نیز پیش از خواب دوباره مراقبه کنید. آری عادت بودن با خدا را مقدم هر کاری کنید. هر چه شیرینی بیشتر در آب بماند، آب شیرین تر می شود. هر چه قدر حضور خداوند را طولانی کنید، رشد معنوی شما بیشتر خواهد شد.

مسیحا بیست  20

وقتتان را برای یافتن چیزهای اندک تلف نکنید، طبیعی است که گرفتن هدایای دیگر، آسان تر از هدیه ی وجود خود اوست. بیاییم هرگز به کمتر از وجود باریتعالی راضی نشویم.

مسیحا بیست ویک 21

ازهیچ چیز نترس جز خود ترس. همواره به یاد داشته باش که آزمایشهای الهی هرچه باشد تواز مبارزه با آنها عاجز نیستی. حضرت حق نمی گذارد تو بیشتراز توانت دردی را تحمل کنی.

مسیحا بیست و دو   22

عزیزترین کسان ما به ما اطمینان می دهند که تا ابد ما رادوست خواهند داشت. با این حال وقتی به خواب مرگ فرو می روند، خاطرات زمینی آنها فراموش می شود، حالا قول آنها چه ارزشی دارد؟ چه کسی ما رابدون هیچ کلامی تا ابد دوست می دارد؟ وقتی همه، ما را فراموش کرده اند، چه کسی ما را به یاد می آورد؟ وقتی ما باید دوستان، عزیزان و همه ی دلبستگی هایمان را در این دنیا ترک کنیم، چه کسی همواره با ما خواهد بود؟!

فقط او، او، او

مسیحا بیست وسه  23

قلبا همه چیز را ترک کنید وبدانید که شما در این فیلم کیهانی پیچیده فقط نقشی را ایفا می کنید که دیر یا زود به پایان خواهد رسید. در این صورت دنیا و تمام ظواهر آن را به عنوان یک رؤیا فراموش خواهید کرد. نکند ضرر کنید و همه ی هستی تان را با یک رؤیا عوض کنید!

مسیحا بیست و چهار  24

زندگی موهبت است. زندگی هدیه ی خداوند است. ما زندگی را با تلا شمان بدست نیاورده ایم، حتی استحقاق زندگی را نیز نداشتیم اما آن را دریافت کرده ایم. گرچه شکر زندگی از دست و زبان مان بر نمی آید، اما دریغ از یک کلمه سپاس! ما قدردان زندگی نیستیم. ما می بینیم، اما شکر دیدن بجا نمی آوریم. ما دل داریم وبا آن می توانیم دوست بداریم اما این کار را نمی کنیم. ما به جای قدردانی وسپاس از خداوند مدام گله می کنیم و می نالیم. اگر به نیایش مردم گوش کنی، تعجب می کنی: نیایش آنها ، آکنده از گله و شکایت است. نیایش آنها سپاس آنچه هست نیست، بلکه گله و شکایت برای چیزی است که نیست. آنها مدام بیشتر وبیشتر می خواهند(( این کافی نیست. )) در واقع هیچ وقت کافی نخواهد بود.

گدا می خواهد، دارا می خواهد، پادشاه می خواهد، همه می خواهند وبیشتر هم می خواهند. همه طالب بیشتر وبیشتر هستند. این افزون طلبی به معنای آن است : ((خدایا آنچه را که تاکنون به من داده ای، بس نبوده است، کافی نبوده است، ناقص بوده است. )) این افزون طلبی به معنای آن است که : (( خدایا با من عادل نبوده ای .))  

نیایش حقیقی، نیایشی است از سر سپاس نه از روی نیاز.

آیا تا حال اندیشیده ای که چه بسیار دوستمان دارد و بالهای زندگی مان همیشه خیس باران محبت اوست.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 2:56 عصر روز شنبه 84 مرداد 15

                   به نام خداوند بخشنده و مهربان

مسیحا شش 6

کودکان بازی با خمیرهای بازی را دوست دارند اما وقتی بزرگ می شوند، علاقه خود را به آنها از دست می دهند. ما نیز هنگامی که از لحاظ معنوی رشد کنیم، برای خوشی های دنیوی دلتنگ نخواهیم شد.

 مسیحا هفت 7

اگر به شما بگویم که میوه ای فلان رنگ را دارد، شیرین است و شما یک سری اطلاعات فرعی درباره آن بدست خواهید آورد. اما برای تشخیص طعم خاص آن، باید خودتان از آن میوه بخورید. به همین ترتیب برای شناخت حقیقت باید خودتان آنرا تجربه کنید.

من تنها می توانم اشتهای شما را به میوه الهی برانگیزانم، چرا مشغول نمی شوید و از آن نمی خورید؟!

مسیحا هشت  8

خداوند را تنها برای خودش بخواهید. بالاترین ادراک درک حضور اوست که می تواند به صورت سعادت جاودان از اعماق بیکران وجودتان فوران کند. مشتاق رؤیاها، پدیده های معنوی یا تجارب تکان دهنده نباشید. طریقت سیروسلوک الهی سیرک نیست.

مسیحا نه  9

اگر نزدیک گل سرخی معطر یا راسویی بدبو قرار گیرید، بعیداست از آن تاثیر نپذیرید، لذا بهتر است با انسانهایی همچون گل سرخ معاشرت کنید. حتی با آوردن نام میوه ای ترش در ذهن، بزاق دهان تراوش می کند پس به فکرهای خود توجه کرده و هر چیزی را به درون ذهن خود راه ندهید.  

مسیحا ده  10

اگرالماسی در گل ولای افتاده باشد از ارزش آن کاسته می شود ؟! خداوند نیز جاودانی روح افراد را می نگرد . او می داند ما با خطاهای خود یکی نیستیم .

آری خداوند مارا دوست دارد.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 11:58 صبح روز یکشنبه 84 مرداد 9

به نام یکتا مهربان دوست داشتنی

تیم موفقیت دانشکده همراه تعدادی از دوستان شرکت کننده در طرح 40 روزه مسیحا با همکاری معاونت فرهنگی دانشکده علوم حدیث در تاریخ 1/4/84 با حضرت حجه الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری دیدار داشتند در این دیدار ضمن بیان خلاصه فعالیت های انجام شده توسط جناب آقای دکتر ناجی (معاون فرهنگی و دانشجویی) و آقای خیرالهی (سرپرست تیم موفقیت)، معظم له فرمایشاتی داشتند که بسیار مفید و جالب بود، وحیفمان آمد که آن پیام را در اینجا درج نکنیم در زیر به خلاصه ای از آنها اشاره می کنیم:

ایشان به نام این تیم اشاره کرده و فرمودندکه: تلقین موفقیت، خود، موفقیت است. همچنین در ضمن بیاناتشان و گفتن خاطره ای فرمودند که برای موفقیت در زندگی می توان به سه نکته مهم توجه کرد: 

1)                 موفقیت همیشه همراه تلاش است (التوفیق مع الاجتهاد): این دو یعنی تلاش و موفقیت را بطه متقابل دارند و هیچ یک بدون دیگری بدست نمی آید،

                ایشان در ادامه به اهمیت و لازم و ملزوم بودن توفیق و تلاش اشاره کردند و گفتند که دعا،                                     

                 محرک و متمم تلاش است و نمی شود بدون کوشش به مقصود رسید چرا که هرکس چیزی        

                 را طلب کند ولی تلاشی در آن مسیر ننماید خود را مسخره کرده است.

2)                 مدیریت و برنامه ریزی: در عصر حاضر پیشرفت فعلی جهان مدیون برنامه ریزی و مدیریت روی معلومات است و شاید بتوان گفت تمام جهش ها محصول مدیریت و برنامه ریزی روی توانایی ها و معلومات می باشد.

3)                توجه و استمداد از خداوند: ایشان سومین و مهمترین عنصر موفقیت را یاری خواستن از خداوند دانستند و بیان داشتند که پس از برنامه ریزی ها و تلاش با تمام نیرو، توجه به خدا و یاری خواستن از او بن بست ها را باز می کند. ایشان فرمودند اگر این سه عنصر در کنار هم قرار بگیرد ما موفق خواهیم شد، در ادامه در بخش تلاش فرمودند تلاش دو جهت دارد:

1.         تلاش فکری که برنامه ریزی را می توان جزئی از آن دانست.

2.         تلاش بدنی.

در پایان به آیه آخر سوره عنکبوت اشاره کردند:

(( والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا))

 و افزودند که می توان تمام مطالب بالا را از این آیه برداشت کرد.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 4:1 عصر روز چهارشنبه 84 تیر 1

مسیحا یک1

هر کس می تواند بار زندگیش را هر چقدر هم سنگین باشد تا امشب به دوش بکشد، هر کس می تواند کارش را هر چقدر هم که دشوار باشد برای یک روز انجام دهد. هر کسی می تواند تا غروب امروز عاشقانه، عارفانه، صبورانه، لطیف و پاک زندگی کند. جوری که خداوند می خواهد و معنی کل زندگی همین است.

مسیحا دو2

ما همانی را می درویم که می کاریم. سرنوشت تقریبا همیشه وادارمان  می کند که تاوان اعمال پلید خود را بپردازیم. در دراز مدت، هر کسی کیفر اعمال نادرست خود را خواهد پرداخت. کسی که این نکته را در یاد داشته باشد از دست هیچ کس عصبانی نمی شود، به هیچ کس دشنام نمی دهد و هیچ کس را سرزنش

نمی کند، کسی را نمی رنجاند و از هیچ کس متنفر نمی شود.

به جای متنفر بودن از دشمنانمان، بیایید دل به حالشان بسوزانیم و خدا را شکر کنیم که ما را مثل آنها نکرده است.

مسیحا سه 3

خدایا! هنوز اسیر بیش و کم هستم. زمان به سرعت می گذرد، عمر به پایان می رسد و می بینم که دستهایم تهی هستند. آنچه اندوخته ام فقط سرابی بوده است و آنگاه عمر به پایان می رسد. وای چه اندوخته ام؟!

خدایا! متبرکم کن تا کم بگویم ، کم بخورم و کم بخوابم و...

خشم و ناپاکی را ترک گویم و خود را وقف خدمت به تو و بندگانت کنم.

خدایا! متبرکم گردان تا تمامی وقت و نیرویم، ذهن و اراده ام، همه و همه را در جهت بهبود خویش الهی به کار گیرم تا دیگر زمانی برای انتقاد از دیگران باقی نماند.

مسیحا چهار4

شاگردی پرسید؛ استاد برای یافتن خدا چه کنم؟ استاد گفت:

در هر فرصت و در هر جا، ذهنت را در اندیشه حضور او غوطه ور ساز. با او صمیمانه صحبت کن. او نزدیکترین نزدیک ها و عزیز ترین عزیز هاست. او را همانگونه دوست بدار که فردی تهیدست پول را، عاشق محبوبش را و غریقی که در حال مردن است، نفسش را دوست دارد. وقتی به شدت مشتاق خداوند باشی، او بر تو آشکار خواهد شد.

مسیحا پنج 5

خداوند دیدار از زمین را برای ما ترتیب داده است؛ اما اکثر ما به سبب اینکه بسیاری چیزها را در اینجا از آن خود می پنداریم، مهمان هایی نامطلوب هستیم. با از یاد بردن اقامت موقتی خود، وابستگی های متعددی پیدا می کنیم: خانه من، پول من، خانواده من، بدن من و

اما وقتی مدت اقامت مان در زمین به پایان می رسد، همه آنها ناپدید می شوند. آن گاه مجبور می شویم تمام چیزهایی را که می اندیشیم مال ماست، در پشت سر رها کنیم. آری همه آنها امانتی بیش نبودند، امانتی از سوی خدا.

چرا منتظریم که مرگ با سختی این را به ما بیاموزد؟!

 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 3:9 عصر روز یکشنبه 84 خرداد 22

بسم الله الرحمن الرحیم

ما اخلص عبد لله عزوجل اربعین صباحا الا جرت ینابیع الحکمه من قلبه علی لسانه.

آیینه شو جمال پری طلعتان طلب           

   جاروب کن تو خانه سپس میهمان طلب

اگر چهل روز پیاپی به فضیلتی عمل کنیم، آن خلق پسندیده در طبیعت و فطرت ما اثر خواهد کرد.

برنامه حاضر، روزشماری چهل روزه برای خودشکوفایی وتغییر و تحول می باشد وهدف از تنظیم این تقویم معنوی به منظور هدایت روزانه ی تفکر معنوی است.

هروز صبح پیام مربوط به آن روز را بخوانید. سپس به مراقبه بنشینید و بر معنای آن تمرکز کنید. آن پیام را در زندگی خود به کار برید و بکوشید ذهنتان را با ادراک معنوی عمیق وشور و نشاطی که این کلمات را متجلی ساخته هماهنگ کنید.

طی ساعات روز به پیام آن روز بیندیشید و درذهن خود با تمرکز عمیق تکرار کنید. سعی کنید پیام هر روز را به شیوه های مختلف برای خود ودیگران به صورت کاربردی وعملی در آورید.

شبها پیش از اینکه بخوابید، پیام را تکرار کنید وسعی کنید بعضی از مشاهدات معنوی خود وهمچنین تحلیلی که از خود دارید را در دفتری یادداشت کنید.

بی تردید افکار درست پایگاه کردار نیک است، کردار نیک هم به آرامش درونی و شادمانی جاودانی منتهی می شود.

برنامه مورد نظر دارای چند قانون است که عبارت می باشند از:

قانون عادت : حداقل 95درصد از کارهایی که انجام می دهید از روی عادت است، خواه عادتهای مفید وخواه عادتهای مضر.

شما می توانید عادتهایی را که موفقیت تان را تضمین می کند در خود پرورش دهید. به این صورت که تا هنگامی که رفتار مورد نظر بصورت اتوماتیک و غیراراری انجام نشوند، تمرین وتکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهید.

قانون مسئولیت : هرجاکه هستید وهرچه که هستید به خاطر آن است که خودتان اینطور خواسته اید. مسئولیت کامل آنچه هستید، آنچه که بدست آورده اید وآنچه خواهید شد بر عهده ی خودتان است.

قانون اظهار: فقط راجع به چیزهایی فکر کنید، صحبت کنیدو... که طالب آن هستید وراجع به آنچه که طالب آن نیستید فکر نکنید.

قانون تجسم : وقت با ارزش ترین منبع مالی وتمام موجودی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید.

از کمبود وقت گله نکنید،شما تمام وقتی را که وجود دارد دراختیار دارید، یعنی 24ساعت درهر شبانه روز.

ارزش هرچیزی را می توان با مقدار وقتی که حاضرید صرف آن کنید اندازه گیری کرد. کیفیت زندگی شما بستگی به کیفیت مدیریت شما در استفاده بهتر از وقت دارد. آری مدیریت زمان وسیله ای است که می تواند شمارا از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برساند.

قانون کاشت/ برداشت : شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید.

نکات پیشنهادی

1- تکرار ذکر ایاک نعبد وایاک نستعین (100مرتبه)

2- روزه برای تعالی روح وجسم

3- هرشب پس از مراقبه ومحاسبه 70مرتبه استغفار و دو رکعت نماز شکر

4- نمازهای نافله بالاخص نماز شب

5- خواندن حداقل 50 آیه از قرآن در هرروز

6- خواندن نمازهای یومیه در اول وقت

7- دائم الوضو بودن

8- دادن صدقه

9- اختصاص دادن ساعاتی از شبانه روز به دعا و مناجات

(صحبتی خودمانی با خداوند)

10- کم خوردن (کاهش یک پنجم غذای روزانه)

11- تکرار دعای تحویل سال 360مرتبه

12- ورزش (روزانه 20الی30دقیقه)

13- مداومت بر ذکر یا حاضرو یا ناظر

14- مداومت بر ذکر لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

اجرای هر کدام از موارد فوق در صورت علاقمندی و استمرار صورت پذیرد.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 11:14 صبح روز دوشنبه 84 اردیبهشت 19

بسم الله الرحمن الرحیم

ما اخلص عبد لله عزوجل اربعین صباحا الا جرت ینابیع الحکمه من قلبه علی لسانه.

آیینه شو جمال پری طلعتان طلب           

   جاروب کن تو خانه سپس میهمان طلب

اگر چهل روز پیاپی به فضیلتی عمل کنیم، آن خلق پسندیده در طبیعت و فطرت ما اثر خواهد کرد.

برنامه حاضر، روزشماری چهل روزه برای خودشکوفایی وتغییر و تحول می باشد وهدف از تنظیم این تقویم معنوی به منظور هدایت روزانه ی تفکر معنوی است.

هروز صبح پیام مربوط به آن روز را بخوانید. سپس به مراقبه بنشینید و بر معنای آن تمرکز کنید. آن پیام را در زندگی خود به کار برید و بکوشید ذهنتان را با ادراک معنوی عمیق وشور و نشاطی که این کلمات را متجلی ساخته هماهنگ کنید.

طی ساعات روز به پیام آن روز بیندیشید و درذهن خود با تمرکز عمیق تکرار کنید. سعی کنید پیام هر روز را به شیوه های مختلف برای خود ودیگران به صورت کاربردی وعملی در آورید.

شبها پیش از اینکه بخوابید، پیام را تکرار کنید وسعی کنید بعضی از مشاهدات معنوی خود وهمچنین تحلیلی که از خود دارید را در دفتری یادداشت کنید.

بی تردید افکار درست پایگاه کردار نیک است، کردار نیک هم به آرامش درونی و شادمانی جاودانی منتهی می شود.

برنامه مورد نظر دارای چند قانون است که عبارت می باشند از:

قانون عادت : حداقل 95درصد از کارهایی که انجام می دهید از روی عادت است، خواه عادتهای مفید وخواه عادتهای مضر.

شما می توانید عادتهایی را که موفقیت تان را تضمین می کند در خود پرورش دهید. به این صورت که تا هنگامی که رفتار مورد نظر بصورت اتوماتیک و غیراراری انجام نشوند، تمرین وتکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهید.

قانون مسئولیت : هرجاکه هستید وهرچه که هستید به خاطر آن است که خودتان اینطور خواسته اید. مسئولیت کامل آنچه هستید، آنچه که بدست آورده اید وآنچه خواهید شد بر عهده ی خودتان است.

قانون اظهار: فقط راجع به چیزهایی فکر کنید، صحبت کنیدو... که طالب آن هستید وراجع به آنچه که طالب آن نیستید فکر نکنید.

قانون تجسم : وقت با ارزش ترین منبع مالی وتمام موجودی شما برای خرید چیزهایی است که در زندگی خواهان آن هستید.

از کمبود وقت گله نکنید،شما تمام وقتی را که وجود دارد دراختیار دارید، یعنی 24ساعت درهر شبانه روز.

ارزش هرچیزی را می توان با مقدار وقتی که حاضرید صرف آن کنید اندازه گیری کرد. کیفیت زندگی شما بستگی به کیفیت مدیریت شما در استفاده بهتر از وقت دارد. آری مدیریت زمان وسیله ای است که می تواند شمارا از جایی که هستید به جایی که می خواهید باشید برساند.

قانون کاشت/ برداشت : شما امروز محصولی را برداشت می کنید که در گذشته بذر آن را کاشته اید.

نکات پیشنهادی

1- تکرار ذکر ایاک نعبد وایاک نستعین (100مرتبه)

2- روزه برای تعالی روح وجسم

3- هرشب پس از مراقبه ومحاسبه 70مرتبه استغفار و دو رکعت نماز شکر

4- نمازهای نافله بالاخص نماز شب

5- خواندن حداقل 50 آیه از قرآن در هرروز

6- خواندن نمازهای یومیه در اول وقت

7- دائم الوضو بودن

8- دادن صدقه

9- اختصاص دادن ساعاتی از شبانه روز به دعا و مناجات

(صحبتی خودمانی با خداوند)

10- کم خوردن (کاهش یک پنجم غذای روزانه)

11- تکرار دعای تحویل سال 360مرتبه

12- ورزش (روزانه 20الی30دقیقه)

13- مداومت بر ذکر یا حاضرو یا ناظر

14- مداومت بر ذکر لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

اجرای هر کدام از موارد فوق در صورت علاقمندی و استمرار صورت پذیرد.



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 11:13 صبح روز دوشنبه 84 اردیبهشت 19

 

به نام خدا

سلام

هفته ی  قبل بود روز تولد رسول الله (صلی الله علیه وآله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) همراه 45 تن از دوستان رفتیم منزل آیت الله علی گلپایگانی، آقای امجد هم آنجا بودند، منزل ایشان به روی همگان باز بود مداحان اهل بیت نیز حضور داشتند، طبق پیشنهاد آقای خیرالهی قرار بود چله ای بگیریم و قرار شد دوستانی که تمایل دارند ثبت نام کنند و روز اول چله  همه برویم منزل آقای امجد و روز آخر  برویم قم منزل آقای بهجت (ان شاءالله)؛ بنا بر این آقای خیراللهی جزوه ای تهیه کردند که ابتدای آن با تعهد نامه ای برای خود فرد شروع می شد و پس از آن 40 پیام برای 40 روز ، همچنین قرار شد هر روز به مدت 1000 ثانیه در این موارد صحبتی بین دوستان باشد که هم اکنون این جلسات هر روز ساعت 12 برقرار می شود، دوستان نیز باید در این 40 روز به صورت تیمی مراقب خود باشند.

با توکل بر خدا از امروز این جزوه را به مرور در اختیار خوانندگان عزیز قرار می دهیم.

شما هم اگرتا به حال چله نگرفته اید حداقل یک بار آن را بچشید.

همانا خداوند زندگی هیچ گروهی را دگرگون نخواهد کرد، مگر خودشان زندگی شان را تغییر دهند .

ما نمی خواهیم صبر کنیم تا چیزی اتفاق بیفتد، بلکه ما باعث می شویم تا آن اتفاق بیفتد.

شاید امروز تمام آن جیزی باشد که داریم.

 

 

موفق باشید 



نویسنده » مهدی خیرالهی » ساعت 3:13 عصر روز پنج شنبه 84 اردیبهشت 15

<      1   2   3   4   5   >>   >